التهاب تاندون زانو یا تاندونیت زانو چیست؟

فیزیوتراپی با بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات گردن و ناحیه اطراف آن، میتواند عملکرد و حرکت گردن را بهبود بخشد. به صورت کلی دیسکهای بین مهرههای گردنی از دو بخش مرکزی و محیطی تشکیل شدهاند که بخش محیطی اطراف بخش مرکزی را احاطه کرده است. وظیفهی اصلی دیسکهای بین مهرهای تعدیل فشارهای وارده به ستون مهرهها بیژن میباشد. در پاسخ به افرادی که مدام با این سوال که آیا فیزیوتراپی برای دیسک گردن مفید است باید گفت که بله، فیزیوتراپی یک علم در زیرشاخههای توانبخشی است که هدف اصلی آن بهبود سطح کیفیت زندگی مراجعه کنندگان میباشد. تمامی روشهای درمانی و تجهیزات پزشکیای که در اختیار فیزیوتراپیست است به گونهای طراحی شدهاند که در جهت کاهش درد و بهبود محدودیتهای حرکتی خدمت رسانی کنند، بنابراین به قطع میتوان گفت فیزیوتراپی برای دیسک گردن مفید است. آیا فیزیوتراپی برای دیسک گردن مفید است ؟ با جلسات منظم و با کیفیت فیزیوتراپی، ممکن است نیاز به مصرف مداوم داروهای ضد التهابی و مسکنها برای مدیریت درد دیسک گردن کاهش یابد.

تحریک الکتریکی عصب (TENS )چیست؟ هدف از درمان کاهش درد و تسریع التیام است. زمانی که برای مطالعه و یا دیگر فعالیت ها می خواهید مدت زمان بسیاری را در حالت نشسته به سر ببرید، بهتر است صندلی که مطابق با شرایط استاندارد ساخته شده است را تهیه نمایید. در واقع برجیس 5 کاناله با قابلیت تولید سه نوع موج الکتریکی کاربردی، اعصاب از کار افتاده را تحریک و توانمند میکند. تحریک الکتریکی عصب ()چیست؟ علائم و علت دیسک گردن چیست؟ مشکلات دیسک گردن میتواند عوارضی جدی در زندگی روزمره فرد ایجاد کند و منجر به ناراحتی و محدودیتهای قابل توجهی شود. تمرینات تقویتی مخصوص گردن و ناحیه اطراف آن، عضلات را قویتر میکنند و انعطاف پذیری آنها را افزایش میدهند.بهبودی حاصل از این امر میتواند فرد را قادر به انجام فعالیتهای روزمره و ورزشی کند. دیسک گردن به عنوان بافتی ضربهگیر در ستون فقرات گردن عمل میکند و امکان حرکت روان و انعطاف پذیری مهرهها را فراهم میکند. با ما همراه باشید تا در ادامه علاوه بر بررسی تاثیر فیزیوتراپی بر دیسک گردن، در خصوص فواید تمرین درمانی در روند بهبود بیماران دیسک گردن صحبت کنیم. البته مباحث آزمون یوس درسنامه و بانک سوالات ویژه ای دارند ما همان طور که در مقاله ذکر کردیم در برخی از این کتاب ها پیشنیاز رعایت نشده است و افراد دچار سردرگمی می شوند.

فیزیوتراپی کمر چیست بنابراین به غضروف بین دو مهره دیسک گفته میشود و اصطلاح دیسک گردن در واقع فتق یا بیرون زدگی این غضروف و فشار بر ریشهی اعصاب میباشد در نتیجه در اغلب مواقع فردی که دچار بیرون زدگی دیسک گردن میشود از درد اندام فوقانی (شانه، بازو و دست) نیز رنج میبرد. بنابراین پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به بهترین نتیجه از کلینیکهای فیزیوتراپی که دارای کادر مجرب و دستگاههای به روز میباشند کمک بگیرید. توجه داشته باشید جراحی آخرین راه و پر عارضه ترین راه درمان فتق دیسک گردن است بنابراین در اکثر درجات آسیب، سیستم درمانی کشورهای پیشرفته فیزیوتراپی دیسک گردن را به عنوان اولین قدم درمانی در لیزر پرتوان برای تنیس البو و گلف البو نظر میگیرند. برای چالش بیشتر، زمان بالا نگه داشتن پا را طولانی کنید. حتی اگر جراحی موفقیت آمیز هم باشد، گاهی مدت زمان بهبودی بسیار طولانی میشود. علت دیسک گردن معمولاً به عواملی مانند تصادفات، عوامل زیستی، فشار طولانی مدت بر روی گردن و عوامل سنی مرتبط است. ​!

وقتی بیماری با شکایت از دیسک گردن به مرکز فیزیوتراپی مراجعه میکند به این معنی است که دیسکهای بین مهرههای گردنی دچار بیرون زدگی شدهاند که به آن فتق دیسک گردن نیز گفته میشود. اگر شما نیز این سوال را دارید که آیا دیسک گردن با فیزیوتراپی درمان میشود باید گفت که فیزیوتراپی دیسک گردن را میتوان یکی از موثرترین و بی عارضه ترین روشهای درمانی در بیرون زدگیهای دیسک گردن دانست. با توجه به اینکه با کمک یک برنامه درمانی اصولی می توان درد و ناراحتی ناشی از دیسک گردن را به میزان قابل توجهی کاهش داد و بالعکس با انجام روشهای درمانی نادرست سبب بروز مشکلات جدی تر شد، پیشنهاد میکنیم حتما به مراکز فیزیوتراپی رشته معتبر مراجعه کنید. تمرینات فیزیوتراپی که شامل تمرینات تقویتی، تمرینات کششی و تثبیت عضلات گردن میباشند، تاثیر قابل توجهی در کاهش درد و ناراحتی مربوط به دیسک گردن دارند. قبل از اینکه به سراغ راهکارهای موثر برای درمان دیسک گردن برویم بهتر است کمی با دیسک گردن آشنا شوید. برای افراد داشتن دفترچه یا بیمه های درمانی مبالغ متغیری را در پرداخت های پزشکی به همراه دارد، از این رو افرادی که بیشترین تخفیفات درمانی را برای برخی بیماری ها از جمل فیزیوتراپی دارند، آسوده خاطر تر از افرادی هستند که نمی توانند هزینه های زیادی را برای درمان بپردازند، لذا می توان افراد را قبل از انجام فیزیوتراپی به دریافت دفترچه های درمانی با تخفیفات بیشتر تشویق نمود.