درمان زانو درد و علت ایجاد درد در زانو دکتر مهدی شهرستانی

2001 لیگامان و تاندون بافتی کاملا شبیه به هم دارند، هر دو از کلاژن ساخته شده اند؛ اما لیگامان یک استخوان را به استخوان دیگر متصل می کنند، در حالی که تاندون ها ماهیچه را به استخوان زانو متصل می کنند. احتمال شکستگی استخوان، آسیب استخوان (بهویژه در بیماران جوان)، آسیب عصبی و سکته مغزی، اگرچه بسیار کم ولی قابلذکر است. متخصصین کلینیک امید با تشخیص علت درد کشکک زانو و طرح ریزی برنامه درمانی مناسب اقدام به درمان قطعی این علائم کرده و از پیشروی آسیب و لزوم انجام جراحی پیشگیری می کنند. توجه داشته باشید که ورزش باید برای کاهش درد شما انجام شود و یک روش درمانی مناسب برای دردهای شدید نیست. این یک طرح درمانی منحصر برای هر فرد است، اما ممکن است شامل درمان دستی و تمرینات ورزشی و درمانی باشد. بلکه منظور از استراحت مطلق این است که به مدت 3 روز هیچ گونه فعالیتی نداشته باشید و سپس استراحت نسبی داشته باشید و در عین حال برخی از فعالیتهای روزانه خود را انجام دهید. در درمان خانگی میتوانید متناسب با توصیه پزشک از ماساژ با کیسه یخ یا کیسه آب گرم، استراحت در منزل و انجام روزانه برخی از ورزشهای مناسب برای دیسک کمر استفاده کنید.​​&;​!

دستکاری تحت بیهوشی یا () یک روش درمانی کایروپراکتیک است که برای برخی از بیماریهای ستون فقرات مناسب است. در تکنیک -از یک میز تخصصی استفاده میشود که به آرامی ستون فقرات را “منحرف” () کرده یا کشش میدهد. عوارض جانبی بالقوه. با انجام دستکاری هایی در ستون فقرات و بدن، برخی از بیماران عوارض جانبی موقتی مانند درد، سردرد، خستگی و غیره اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات را تجربه میکنند. در میان این روشها، بهترین درمان دیسک کمر با توجه به جنبههای مکانیکی و التهابی مهرههای ستون فقرات تعیین میشود. در این روش، علاوه بر اینکه میتوانید درد کمر خود را کاهش دهید، برخی از حرکات و تمرینات اصلاحی را میآموزید که با تکرار آنها در خانه، میتوانند از سایر آسیبها و بیماریهای مربوط به کمر جلوگیری کند. اگر با درد طولانی مدت یا شدید در آرنج مواجه هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن مشخص شود.

در اغلب موارد شما در طول روز نیز به درد زانو دچار هستید؛ ولی به علت مشغلههای ذهنی متوجه آن نمیشوید. پزشک فوق تخصص زانو با آزمایش هایی مانند سی تی اسکن، تست اشعه ایکس، ام آر آی، اولتراسوند و آزمایش خون به معاینه شما می پردازد تا بهترین روش درمانی زانو درد را برایتان تجویز کند. برای انجام این تکنیک، بهطورکلی به یک سری جلسات درمانی همراه با مدالیته های اولتراسوند تراپی، تحریک عضلانی، فیزیوتراپی، درمانهای مکمل و درمانهای خانگی نیاز دارید (متخصص درمان دستی اطلاعاتی را دربارهی این روشها به شما میدهد). لیزر پرتوان : استفاده از لیزر پرتوان پالس موجب افزایش انرژی سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده و تا حدی جلوگیری از پیشرفت می گردد. با عکس برداری از قسمت میانی بدن، می توان وضعیت ستون فقرات، محل بروز دیسک کمر، ناهنجاری های استخوان های کمر و اعصاب آسیب دیده را بهخوبی تشخیص داد. فرآورده های لبنی مانند پنیر، کره و بستنی می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند که منجر به درد و ناراحتی در افراد مبتلا به فتق دیسک کمر می شود. این روش میتواند به شما کمک کند تا دیسک از عصب دور شود و التهاب ریشهی عصب و در نهایت هر گونه درد و التهابی در پا (در صورت وجود هر گونه ارتباط با فتق دیسک شما) که با آن همراه است، کاهش مییابد.

در عوض، روش پمپاژ آرام و ملایمی که در این تکنیک خمش-انحراف به ناحیه دردناک وارد میشود، باعث میشود تا مرکز دیسک بین مهرهای (به نام هسته پالپوسوس) موقعیت مرکزی خود را در دیسک مجدداً به دست آورد. وقتی دست با زمین تماس پیدا می کند، نیروی زمین خوردن به آرنج منتقل می شود که می تواند باعث پیچش یا چرخش آرنج از جای خود شود. بورس استخوان آرنج وظیفهی ضربهگیری خود را در محل بین استخوان تیز پشت آرنج و پوست روی آن ایفا میکند. هر استخوان در انتهای خود غضروفی دارد که به آنها کمک میکند تا در مقابل یکدیگر بلغزند و جلوی ضربات را بگیرند. ممکن است فردی برای مدتی کمردرد داشته باشد و درد کم یا زیادی را در بخشهایی از کمر خود احساس کند، اما دلیل واقعی آن را نداند. در این تکنیک، از تمرینات ملایم نیز ممکن است استفاده شود. در این حالت، متخصص کایروپراکتیک ناحیهی تحت درمان را کشیده و دستکاری میکند.