دریچه پادری چیست؟

هواکش صنعتی آکسیال دمنده مدل-20V2S( قاب چهارگوش سری) - فروشگاه نارنجی کد رنگ های متنوع و شیک که بر روی سطح دریچه فن کویل استفاده می شود می تواند در ایجاد محیطی فانتزی،موثر ترمینال حجم متغیر با یونیورسال – شرکت تهویه سازه شار باشد. دریچه فن کویل پی وی سی در ابعاد مختلف و در نمونه های متنوع تولید و عرضه می گردد. دریچه فن کویل پی وی سی نیز همچون بقیه ی انواع دریچه فن کویل دارای یک فریم که بعنوان قاب نیز از آن نام برده می شود می باشد. برای ساخت این دریچه فن کویل ابتدا نسبت به قطعه ی محیطیِ آن یعنی فریم دریچه فن کویل اقدام می کنیم.به همین منظور بر اساس ابعاد چهارچوبه ی کار،نسبت به برش اضلاع فریم دریچه فن کویل با احتساب یک سانت بادخور اقدام می کنیم.برش این اضلاع بصورت زوایای ۴۵ درجه صورت می گیرد تا پس از اتصال آنها به هم،گوشه های فریم دریچه فن کویل نسبت به هم حالت گونیا پیدا کند.طریقه اتصال این اضلاع به هم نیز با کُرنرهای فلری که از ورق گالوانیزه می باشد صورت می پذیرد.در واقع این کرنرها از هر دو طرف در ریل های قسمت پشتیِ پروفیل فریم دریچه فن کویل تداخل پیدا کرده و بصورت پِرِسی یا فشاری در محل خود تثبیت می شوند.

دریچه های زیر فن کوئل آرمسترانگ معمولا لولا را بر روی طول درب دریچه فن کویل تعبیه می کنند تا مقاومت بیشتری در زمان باز شدنِ درب دریچه فن کویل از خود بروز دهد و به راحتی توانِ نگهداریِ درب دریچه فن کویل را داشته باشد.این لولا از یک سو به طول درب دریچه فن کویل و از سوی دیگر به یکی از دیواره های طولیِ فریمِ دریچه فن کویل مرتبط شده و با اتصالِ بدنه دربِ دریچه فن کویل به فریمِ دریچه فن کویل قسمتِ عمده ای از مراحل ساخت دریچه فن کویل آهنی ساده لولایی به انجام می رسد.پس از طراحی و ساخت درب دریچه فن کویل نوبت به ایجاد سوراخ های محل تعبیه ی قفل های زیمنسی می رسد.تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه فن کویل نیز به ابعاد دریچه فن کویل رابطه مستقیم دارد و هرچه ابعاد دریچه زیر فن کویل بزرگتر باشد تعداد قفل هایی که باید روی دربِ این نوع دریچه فن کویل تعبیه گردد بیشتر می گردد. ​​​!

لازم به ذکر است جهت ارزیابی و کنترل گرفتگی فیلتر هپا در این دستگاه از سنسور اختلاف فشار استفاده شده که پس از رسیدن به فشار مورد نظر، اعلام گرفتگی و زمان تعویض فیلتر می کند و برنامه تعویض فیلتر باید انجام شود. این دریچه فن کویل ماهیتا ً از جنس آلومینیوم ساخته می شود.لازم به ذکر است جنس فریم دریچه فن کویل از نوع پروفیل و جنس درب این دریچه فن کویل نیز ورق آلونینیوم می باشد.برای ساخت این دریچه فن کویل ابتدا باید ابعادِ تودرتویِ قاب یا چهارچوبی که قرار است دریچه فن کویل بر روی ان نصب گردد را استحصال نمود و بر اساس این سایزها نسب طراحی و ساخت فریم دریچه بازدید آلومینیومی ساده لولایی اقدام نمود.با در دست داشتن این ابعاد به راحتی اضلاع ، طول و عرض پروفیل فریم توسط اره برقی برش داده می شود و پس از این مرحله هر یک از گوشه های این اضلاع بصورت ۴۵ درجه گوشه زنی می گردد،این کار باعث می شود تا در زمان اتصال هریک از این گوشه ها،زاویه هر گوشه بصورت کاملا گونیا مونتاژ شده و فُرم این دریچه فن کویل بصورت استاندارد ساختار گیرد. دریچه پارویی از دو قاب تشکیل شده است که هر طرف سوراخ داخل در را پوشانده و از تیغه های تیغه ای ساخته شده از آلومینیوم ساخته شده است که با زاویه رو به پایین در داخل بدنه دریچه پارویی ساخته شده است که باعث می شود آن را بسیار کمتر از اشراف داشته باشد کارا .

در حالت کلی بدنه اگزاست فن آکسیال و یوتیلیتی از فولاد مبارکه اصفهان (نوع -37) و هواکشهای پشت بامی از ورق گالوانیزه هستند. این قاب،وزنِ درب دریچه فن کویل پی وی سی را بر روی خود تحمل نموده و در واقع درب دریچه بر روی آن سوار می شود. پس از این مرحله نسبت به ساخت درب دریچه فن کویل آلومینیومی ساده لولایی می رسد.برای این کار ابعاد داخلی فریم دریچه فن کویل از اهمیت خاصی برخوردار است.در واقع با احتساب دومیل بادخور از طرفین و نیز احتساب ضخامت لولا در یکی از اضلاع فریم دریچه فن کویل، نسبت به برش ورق درب دریچه فن کویل اقدام می شود.در ساخت درب دریچه فن کویل باید دورتادورِ محیط درب دریچه فن کویل به میزان ۱.۵ سانت به داخل لبه بخورد تا از تاب خوردگی یا دفرمه شدنِ ساختار درب دریچه یازدید فن کویل جلوگیری شود.نکته مهم در ساخت درب این نوع دریچه فن کویل این است که روی این درب، شیار یا منفذی برای عبور هوا به سمت دستگاه فن کویل لازم نیست و در این دستگاهها هوای برگشت دستگاه توسط کانال مجزای برگشت هوا تامین می گردد.با برش و خم کاریِ لبه های ورق درب دریچه فن کویل نسبت به ایجاد جای قفل یا قفل های زیمنس اقدام می شود تا پس از رنگ آمیزی دریچه فن کویل آسیبی به ساختار درب دریچه فن کویل وارد نگردد.پس از آن نوبت به الحاق درب دریچه فن کویل به فریم دریچه فن کویل می رسد.این کار بواسطه لولای فلزی انجام می پذیرد،این کار نیز باید قبل از عملیات رنگ آمیزی صورت گیرد.با تکمیل ساخت ساختار کلیِ دریچه فن کویل نوبت به انجام عملیات رنگ آمیزی بر روی سطوح داخلی و بیرونی دریچه فن کویل می رسد.نوع رنگ مصرفی برای سطوح دریچه فن کویل از نوع پودری الکتروستاتیکِ کوره ای می باشد.تنوع کد رنگ های مختلف باعث می شود هم ساختار دریچه فن کویل در برابر ضربه و صدمات احتمالی مصون بماند و هم تناسب و هارمونیِ خوبی بین نمای سطوح دریچه فن کویل و نمای اطراف محیط ایجاد گردد.لازم به ذکر است پس از انجام عملیاتِ رنگ کوره ای،برای جلوگیری از بروز صدمه به ساختار دریچه فن کویل باید آنرا در کاور مشمایی ضربه گیر قرار داد.